Дали влиза на 210 или излиза едва ли има особено значение. По същественото е защо се стигна до тук и как ще се продължи напред. Не знам дали някой успя да погледне това дело дето писаха по медиите.
https://dela.bg/Acts/99c367d1-c2b4-44fc-9305-3b7395063ef1Потърсих го и открих съвсем тривиална картинка. Пламен Заяков се жалва пред арменския поп, че това дето го е писал няколко години от живота си, не е дооценено. Булсатком в това дело му показва среден пръст и всичко си продължило както преди това. Който иска да си прочете сам решението на съда. Аз без да претендирам за професионално мнение го разбирам така:
П.З. след като предполагам не се е разбрал с Б. ЕООД иска от съда:
1. Да му се признае авторство.
2. Б. ЕООД да престане да използва приемници с негов софтуер.
Б. ЕООД оспорва пред съда:
1. Ти не си автора
2. Нашите приемници не ползват това дето ти си го писал, каквото и да то, а какво е и ние не сме съвсем сигурни. Не ползваме въобще въпросните приемници от 2018 насам.
Съдът отсъжда:
1. П.З. е автора на софтуера на въпросните приемници, което е много добре даже отлично. Получава потупване по рамото затова.
2. Б. ЕООД да си гледа рахата и да продължава все така, щото тез приемници не ги ползва 2018 насам и никой не доказа противното.
Въобще по нашите ширини правдата и справедливостта тържествуват. Даже съдът осъжда П.З. да заплати на Б. ЕООД разноските по делото, ей така за разкош на последния.
Защо Булсатком обжалват това решение само мога да гадая. Мога да предположа че "познават автора" и той ги знае и си пият ракията заедно. Днес обаче ривът и търсят виновен. И понеже Неосат ползват същия софтуер, значи са те. Как може да не е ясно това. А пък "автора" на Булсатком дето си пият ракията заедно, очевидно не може да им помогне днес, ако въобще съществува такъв "автор".
Въобще ако нещата се бяха развили по друг начин, щях да се учудя. Арогантност и чувство за безнаказаност са норма в днешното ни общество. Корпорации придобиват и управляват бизнеси без да имат идея за продукта който предлагат. От клиентите пък очакват единствено да плащат и за да постигнат това използват методи близки до рекет и нямащи нищо общо с връзката продукт-купувач. Ето Б. ЕООД очевидно не си дава сметка какво означава 15 години да инсталираш сателитни антени на своите клиенти. Очевидно не разбира какво е клиентите ти да са ползвали във времето над милион приемника инсталирани от техници със съответното внимание към хората в продължение на толкова години. За новите собственици това няма никакво значение и стойност, съответно може да бъде пожертвано. Това е причината да сме тук сега, а не нещо дето влязло или пък решило и излязло.