Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 23 Сеп 2019 17:11



Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорта им 
Автор Съобщение

Регистриран на: 22 Яну 2017 09:55
Мнения: 1
Отговори с цитат
Ако от 16.01.2017 имате проблеми с интернет на булсатком, можете да направите каквото направих и аз, а то е жалба до КЗП, колкото повече жалби толкова по-добре за да почнат да си вършат работата по-горе споменатите. Съпорта е на много ниско ниво, незнам дали се дължи на ниско заплащане или на друго, но няма адекватна реакция от страна на съпорта, отварят се тикети които се затварят като решен проблем, а той всъщност не е. Необходимите неща които трябва да направите е да пуснете пинг към google.bg - отваряте CMD(command prompt) и пишете следното: ping -t google.bg ( спира се с CTRL+C) и го оставяте така поне час да може да ви изброи загубите. След което го прилагате като доказателство към КЗП и чакаме някой да се сети как трябва да се случват нещата в 21 век.
PS: Прикачени са моите загуби които са 82% - БЕЗОБРАЗИЕ!!!


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Ето качествените услуги на Булсатком ЕАД!!!!
Untitled-11.jpg
Untitled-11.jpg [ 86.16 KiB | Прегледано 13974 пъти ]
22 Яну 2017 10:12
Профил

Регистриран на: 24 Ное 2010 19:43
Мнения: 63
Отговори с цитат
И какво точно означава този ping ?
Ти наясно ли си какво точно пингваш ?
Провери адреса, който флудиш усилено кой е, на кого е,
какво правиш и после се излагай с жалби.


03 Фев 2017 00:39
Профил

Регистриран на: 23 Ное 2015 15:01
Мнения: 666
Отговори с цитат
А нали знаете, че загубите на пакети не зависят само от интернет връзката, която Ви предоставят те? Нещата са много по-сложни. Влияние указват мрежовите устройства и връзки, самата система и още много други неща. По тях не сте коментирали, а е напълно възможно те да са причинителя на проблемите Ви.

П.П. Не стана ясно, за какви "тикети" говорите, но предполагам става въпрос за тези праз акаунта Ви в платформата за плащания. Ами там като чели наистина никой не отговаря, а след определен период от време от системата биват маркирани за решени. Единствения начин е да се свържете с офис или по телефона, най-добре първото, и да подадете заявка за монтажник. От там такъв би следвало да Ви посети до 72 часа. Опишете ясно и точно проблема си, разбира се включете и необходимите подробности, но имайте предвид и нещата, за които Ви казах да проверите.


03 Фев 2017 06:05
Профил

Регистриран на: 24 Дек 2011 21:08
Мнения: 23
Отговори с цитат
[
PS: Прикачени са моите загуби които са 82% - БЕЗОБРАЗИЕ!!![/quote]

Ако това е твои скрийншот първо не си пингвал гоогле.бг а може би сам себе си пингвал си 188.254.177.138 (lgs.sf.ddns.bulsat.com)
имам чуството че си в грешка


03 Фев 2017 20:01
Профил

Регистриран на: 08 Фев 2017 12:38
Мнения: 2
Отговори с цитат
Не знам какво се учудвате, загубите са нещо съвсем нормално според техниците, като причината разбира се винаги е 'натоварена мрежа' или 'устройствата'. В последните 6-7 месеца загубите при мен варират от 5 до 85%, когато има интернет. Ако имате възможност най-добрата ви опция е просто да смените доставчика, което за някои хора е непосилно, поради липсата на покритие от други оператори в района, пък и Булсатком са наясно с това, затова няма особена причина да си дават зор.

За всички, които твърдят че пингването е безсмислено, има програми които показват цялото трасе до зададена дестинация, и разликата в загубите до сървър на Гугъл или Булсатком не се различава с тези получени след първия суич. Ако техниците имат съмнения, че някой умишлено натоварва мрежата съм сигурен, че има начини за намирането на точния МАС адрес и отстраняване на проблема.

Както беше споменал някой в по-горен коментар, единственият начин да се яви екип е да отидете до офиса и лично да подадете данните и заявката си, понеже шансът да получите стандартния отговор от рода на 'има централен проблем и работи се по въпроса', ако въобще бъдете свързан с оператор, е доста висок. От жалби особен резултат и смисъл няма, единствено загубено време.


08 Фев 2017 13:07
Профил
Аватар

Регистриран на: 13 Апр 2011 08:29
Мнения: 7
Отговори с цитат
Сори ама тука се пишат страшни глупости и не издържах
1) Никой, ама наистина никой по света , не е длъжен да отговаря на ping така че мерите дедовия !

btw адрес 188.254.177.138 е във блок:

inetnum: 188.254.176.0 - 188.254.183.255
netname: BULSATCOM
descr: Bulsatcom AD
descr: Sofia
descr: Bulgaria
descr: Dynamic DHCP DDNS pool Sofia RTR-170
country: BG
admin-c: NHH666
tech-c: BNL1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: BULSATCOM-MNT
created: 2011-11-10T08:59:32Z
last-modified: 2011-11-10T08:59:32Z
source: RIPE

Тоест първия човечес е пингвал най-вероятно себе си. А да имаш загуби до себе си е голям героизъм :) Аферим Симеоне Машалла

2) при реални загуби над 5% на практика нямаш нет. тоест няма да можеш да си изливаш мозъка във форума. ( да не говорим за 80% )
3) при трасиране не се виждат layer 2 устройства ( bridge, switch, gpon, epon, media-convertor ... ) a layer 3 ( router-и )
4) работата на router-ите е да препращат трафика с минимални закъснения. Да отговарят на ping и traceroute ( ако въобще не е спряно или ограничено на определен брой пакети в секунда ) им е нископриоритетен поцес.

А относно загуби до google това е моментна статистика от мене в пиков като натоварване час (21:03):

ping -s 1472 -i .01 -M do -c 100 http://www.google.bg
PING http://www.google.bg (216.58.214.227) 1472(1500) bytes of data.
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=1 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=2 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=3 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=4 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=5 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=6 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=7 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=8 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=9 ttl=58 (truncated)
...............................................................................................................................................................................
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=95 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=96 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=97 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=98 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=99 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=100 ttl=58 (truncated)

--- http://www.google.bg ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss, time 1656ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.939/17.368/20.322/1.703 ms, pipe 2

100 ping-а през 10ms ( което си е кратък flood ) с максималния възможен размер на пакета ( 1500 byte ) и вдигнат "do not fragment" флаг до http://www.google.bg с резултат : "100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss"

Така че айде не се излагайте а вземете малко да се пообразовате кое как работи щото това че сте открили конзолата на M$ не е кой знае колко голям героизъм.


13 Фев 2017 21:01
Профил

Регистриран на: 03 Окт 2012 11:09
Мнения: 4
Отговори с цитат
А я да те питам какво точно има твоята връзка с тая на човека ? Умник. Я ме просветли, как точно тестваш ти качеството на свързаността ? Без пинг ? Сигурно 90% от случаите проблема е по трасето на булсат, като при всяка квартална ланка. Така че недей да умуваш кво точно не бил направил правилно, а с какво можеш да помогнеш, ако не можеш си траеш , щото и ти си толквоа крив колкото него. Очевидно човека е имал проблем и от съпорта не са му помогнали. Аман от философи. :evil:


14 Фев 2017 03:23
Профил

Регистриран на: 08 Фев 2017 12:38
Мнения: 2
Отговори с цитат
Може би hahobrum трябва да започне да работи за Булсатком и да им помогне малко... Ако не го прави вече :wink:


15 Фев 2017 19:50
Профил
Аватар

Регистриран на: 13 Апр 2011 08:29
Мнения: 7
Отговори с цитат
Извинете ако съм ви накърнил чувствата ама не се ли усещате че се излагате страшно. Единия пингва себе си с 80% загуби и ще се оплаква на КЗП, друг го надцаква с 82%., трети ръси мозък че трябвало да се пингва switch. ( когато всъщност трябва да се пингва default gateway-а, което в същност е първия router ). Трагикомедия. Опитах се да обясня някои неща ама явно не се приема добре, а като заяждане. Айде със здраве.


Последна промяна hahobrum на 20 Фев 2017 11:03, променена общо 3 пъти



17 Фев 2017 15:17
Профил
Аватар

Регистриран на: 13 Апр 2011 08:29
Мнения: 7
Отговори с цитат
grizmin написа:
А я да те питам какво точно има твоята връзка с тая на човека ? Умник. Я ме просветли, как точно тестваш ти качеството на свързаността ? Без пинг ? Сигурно 90% от случаите проблема е по трасето на булсат, като при всяка квартална ланка. Така че недей да умуваш кво точно не бил направил правилно, а с какво можеш да помогнеш, ако не можеш си траеш , щото и ти си толквоа крив колкото него. Очевидно човека е имал проблем и от съпорта не са му помогнали. Аман от философи. :evil:


ОК обяснявам как аз конкретно си гледам качеството на връзката:
1) router-а ми към доставчика е mikrotik пуснал съм му snmp и си рисувам на графики грешки неуникасти и трафик за да знам какво се е случвало във времето.
2) Когато имам съмнение че нещо не е наред си тествам скоростта но до машина в офиса ми със scp, ftp или iperf.
3) когато установя че имам загуби проверявам първо моето оборудване. Така например веднъж се оказа че интефейса ми към света е на 10Мб и това се оправи с един рестарт на onu-то.
4) ползвам не ping a mtr понеже ако имам загуби до света ми е важно да разбера къде са.

BTW не знам квартална ланка с FTTH услуга докато при мене е така от ден 1. Само че в началото беше конвертор а после го смениха с onu.


17 Фев 2017 15:32
Профил

Регистриран на: 03 Окт 2012 11:09
Мнения: 4
Отговори с цитат
Чак сега поглеждам този форум и някак се чувствам длъжен да отговоря :)


ОК обяснявам как аз конкретно си гледам качеството на връзката:
1) router-а ми към доставчика е mikrotik пуснал съм му snmp и си рисувам на графики грешки неуникасти и трафик за да знам какво се е случвало във времето. - Добре, браво!

2) Когато имам съмнение че нещо не е наред си тествам скоростта но до машина в офиса ми със scp, ftp или iperf. - Само дето дори и да нямаш проблем с локалния (бг) трафик не значи, че нямаш такъв с интернационалния.

3) когато установя че имам загуби проверявам първо моето оборудване. Така например веднъж се оказа че интефейса ми към света е на 10Мб и това се оправи с един рестарт на onu-то.
Разбира се си прав, редно е да си рестартира рутера или какъвто му е там гейта преди да пише на съпорта. В общия случай обаче проблема е в трасето. И го казвам като потребител на точно тази услуга от повече от 10 години.

4) ползвам не ping a mtr понеже ако имам загуби до света ми е важно да разбера къде са.- mtr ползва ICMP (11 & 8), което си е баш 'ping' (протокола, който ползва и пинг утилката).
- Едва ли можеш да обясниш на точно този човек защо точно няма интернет и че загубите по трасето не са в неговото ISP, а някъде напред, пък и не виждам нужда. Ако нямаш интернет, а си плащаш за такъв, се свързваш с 1вия по веригата - собственото ти ISP.

И на кратко - загубите измерени с 'ping' са достатъчно основание да се свърже с подръжката, а те да му диагностицират конктерния проблем.

NB!
Човека си е пуснал пинг и се е помъчил да диагностицира сам, а това дали е бил прав прав или не (изводите му са верни или не) трябва да му бъде обяснено от съпорта. Съвсем отделна тема е, че мнението на Симеон въвежда в заблуда доста от хората, които евентуално ще следват съвета му за да си направят грешни изводи от видяното и недоразбраното, НО отново, за това си има съпорт на ISPто, което трябва да се погрижи да обясни по - подробно за проблема на въпростния човек и евентуално да опровергае грешния му извод с RCA (Root Cause Analysis). Отговора ти за него не значи нищо, понеже дори няма да го разбере, което ме води до мисълта, че пишеш не да му помогнеш , а за да ни докажеш, че имаш идея от мрежи :)
Не си прав да му доказваш колко не е прав :)

Хайде със здраве ;)


28 Авг 2017 21:56
Профил

Регистриран на: 26 Фев 2011 15:14
Мнения: 12
Отговори с цитат
Да и отново тук ти обясняват колко нормално е това :)
С тъпите им динамични ИП-та, на което нямат право защото като купиха Люлин НЕТ аз имах статично ИП ми бяха набутали някакво баннато ИП от което половината сайтове в нет-а не ми се оправят. Загубиха ми над месец докато разбера какъв е проблема.
Ще взема и аз да пусна жалба. В рамките на 1 месец вече 2 пъти няма интернет над 72ч. - дори в момента няма над 96ч.

Вместо да вземат малко да прочетат и да се научат седят и обясняват на хората как не разбирали. Да има хора дето звънят за глупости, но тяхна работа е да им разрешат проблема дори и глупост да е - за това им се плаща.

СимеонАнтов написа:
Ако от 16.01.2017 имате проблеми с интернет на булсатком, можете да направите каквото направих и аз, а то е жалба до КЗП, колкото повече жалби толкова по-добре за да почнат да си вършат работата по-горе споменатите. Съпорта е на много ниско ниво, незнам дали се дължи на ниско заплащане или на друго, но няма адекватна реакция от страна на съпорта, отварят се тикети които се затварят като решен проблем, а той всъщност не е. Необходимите неща които трябва да направите е да пуснете пинг към google.bg - отваряте CMD(command prompt) и пишете следното: ping -t google.bg ( спира се с CTRL+C) и го оставяте така поне час да може да ви изброи загубите. След което го прилагате като доказателство към КЗП и чакаме някой да се сети как трябва да се случват нещата в 21 век.
PS: Прикачени са моите загуби които са 82% - БЕЗОБРАЗИЕ!!!


19 Ное 2017 13:38
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB®