forum.bulsat.com
https://forum.bulsat.com/

Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорта им
https://forum.bulsat.com/viewtopic.php?f=33&t=20033
Страница 1 от 1

Автор:  СимеонАнтов [ 22 Яну 2017 11:12 ]
Заглавие:  Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорта им

Ако от 16.01.2017 имате проблеми с интернет на булсатком, можете да направите каквото направих и аз, а то е жалба до КЗП, колкото повече жалби толкова по-добре за да почнат да си вършат работата по-горе споменатите. Съпорта е на много ниско ниво, незнам дали се дължи на ниско заплащане или на друго, но няма адекватна реакция от страна на съпорта, отварят се тикети които се затварят като решен проблем, а той всъщност не е. Необходимите неща които трябва да направите е да пуснете пинг към google.bg - отваряте CMD(command prompt) и пишете следното: ping -t google.bg ( спира се с CTRL+C) и го оставяте така поне час да може да ви изброи загубите. След което го прилагате като доказателство към КЗП и чакаме някой да се сети как трябва да се случват нещата в 21 век.
PS: Прикачени са моите загуби които са 82% - БЕЗОБРАЗИЕ!!!

Прикачени файлове:
Коментар на файл: Ето качествените услуги на Булсатком ЕАД!!!!
Untitled-11.jpg
Untitled-11.jpg [ 86.16 KiB | Прегледано 29997 пъти ]

Автор:  nhh666 [ 03 Фев 2017 01:39 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

И какво точно означава този ping ?
Ти наясно ли си какво точно пингваш ?
Провери адреса, който флудиш усилено кой е, на кого е,
какво правиш и после се излагай с жалби.

Автор:  user6396 [ 03 Фев 2017 07:05 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

А нали знаете, че загубите на пакети не зависят само от интернет връзката, която Ви предоставят те? Нещата са много по-сложни. Влияние указват мрежовите устройства и връзки, самата система и още много други неща. По тях не сте коментирали, а е напълно възможно те да са причинителя на проблемите Ви.

П.П. Не стана ясно, за какви "тикети" говорите, но предполагам става въпрос за тези праз акаунта Ви в платформата за плащания. Ами там като чели наистина никой не отговаря, а след определен период от време от системата биват маркирани за решени. Единствения начин е да се свържете с офис или по телефона, най-добре първото, и да подадете заявка за монтажник. От там такъв би следвало да Ви посети до 72 часа. Опишете ясно и точно проблема си, разбира се включете и необходимите подробности, но имайте предвид и нещата, за които Ви казах да проверите.

Автор:  jjjoo [ 03 Фев 2017 21:01 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

[
PS: Прикачени са моите загуби които са 82% - БЕЗОБРАЗИЕ!!![/quote]

Ако това е твои скрийншот първо не си пингвал гоогле.бг а може би сам себе си пингвал си 188.254.177.138 (lgs.sf.ddns.bulsat.com)
имам чуството че си в грешка

Автор:  jkjkjk [ 08 Фев 2017 14:07 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

Не знам какво се учудвате, загубите са нещо съвсем нормално според техниците, като причината разбира се винаги е 'натоварена мрежа' или 'устройствата'. В последните 6-7 месеца загубите при мен варират от 5 до 85%, когато има интернет. Ако имате възможност най-добрата ви опция е просто да смените доставчика, което за някои хора е непосилно, поради липсата на покритие от други оператори в района, пък и Булсатком са наясно с това, затова няма особена причина да си дават зор.

За всички, които твърдят че пингването е безсмислено, има програми които показват цялото трасе до зададена дестинация, и разликата в загубите до сървър на Гугъл или Булсатком не се различава с тези получени след първия суич. Ако техниците имат съмнения, че някой умишлено натоварва мрежата съм сигурен, че има начини за намирането на точния МАС адрес и отстраняване на проблема.

Както беше споменал някой в по-горен коментар, единственият начин да се яви екип е да отидете до офиса и лично да подадете данните и заявката си, понеже шансът да получите стандартния отговор от рода на 'има централен проблем и работи се по въпроса', ако въобще бъдете свързан с оператор, е доста висок. От жалби особен резултат и смисъл няма, единствено загубено време.

Автор:  hahobrum [ 13 Фев 2017 22:01 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

Сори ама тука се пишат страшни глупости и не издържах
1) Никой, ама наистина никой по света , не е длъжен да отговаря на ping така че мерите дедовия !

btw адрес 188.254.177.138 е във блок:

inetnum: 188.254.176.0 - 188.254.183.255
netname: BULSATCOM
descr: Bulsatcom AD
descr: Sofia
descr: Bulgaria
descr: Dynamic DHCP DDNS pool Sofia RTR-170
country: BG
admin-c: NHH666
tech-c: BNL1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: BULSATCOM-MNT
created: 2011-11-10T08:59:32Z
last-modified: 2011-11-10T08:59:32Z
source: RIPE

Тоест първия човечес е пингвал най-вероятно себе си. А да имаш загуби до себе си е голям героизъм :) Аферим Симеоне Машалла

2) при реални загуби над 5% на практика нямаш нет. тоест няма да можеш да си изливаш мозъка във форума. ( да не говорим за 80% )
3) при трасиране не се виждат layer 2 устройства ( bridge, switch, gpon, epon, media-convertor ... ) a layer 3 ( router-и )
4) работата на router-ите е да препращат трафика с минимални закъснения. Да отговарят на ping и traceroute ( ако въобще не е спряно или ограничено на определен брой пакети в секунда ) им е нископриоритетен поцес.

А относно загуби до google това е моментна статистика от мене в пиков като натоварване час (21:03):

ping -s 1472 -i .01 -M do -c 100 http://www.google.bg
PING http://www.google.bg (216.58.214.227) 1472(1500) bytes of data.
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=1 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=2 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=3 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=4 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=5 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=6 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=7 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=8 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=9 ttl=58 (truncated)
...............................................................................................................................................................................
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=95 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=96 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=97 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=98 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=99 ttl=58 (truncated)
72 bytes from bud02s24-in-f3.1e100.net (216.58.214.227): icmp_seq=100 ttl=58 (truncated)

--- http://www.google.bg ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss, time 1656ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.939/17.368/20.322/1.703 ms, pipe 2

100 ping-а през 10ms ( което си е кратък flood ) с максималния възможен размер на пакета ( 1500 byte ) и вдигнат "do not fragment" флаг до http://www.google.bg с резултат : "100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss"

Така че айде не се излагайте а вземете малко да се пообразовате кое как работи щото това че сте открили конзолата на M$ не е кой знае колко голям героизъм.

Автор:  grizmin [ 14 Фев 2017 04:23 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

А я да те питам какво точно има твоята връзка с тая на човека ? Умник. Я ме просветли, как точно тестваш ти качеството на свързаността ? Без пинг ? Сигурно 90% от случаите проблема е по трасето на булсат, като при всяка квартална ланка. Така че недей да умуваш кво точно не бил направил правилно, а с какво можеш да помогнеш, ако не можеш си траеш , щото и ти си толквоа крив колкото него. Очевидно човека е имал проблем и от съпорта не са му помогнали. Аман от философи. :evil:

Автор:  jkjkjk [ 15 Фев 2017 20:50 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

Може би hahobrum трябва да започне да работи за Булсатком и да им помогне малко... Ако не го прави вече :wink:

Автор:  hahobrum [ 17 Фев 2017 16:17 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

Извинете ако съм ви накърнил чувствата ама не се ли усещате че се излагате страшно. Единия пингва себе си с 80% загуби и ще се оплаква на КЗП, друг го надцаква с 82%., трети ръси мозък че трябвало да се пингва switch. ( когато всъщност трябва да се пингва default gateway-а, което в същност е първия router ). Трагикомедия. Опитах се да обясня някои неща ама явно не се приема добре, а като заяждане. Айде със здраве.

Автор:  hahobrum [ 17 Фев 2017 16:32 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

grizmin написа:
А я да те питам какво точно има твоята връзка с тая на човека ? Умник. Я ме просветли, как точно тестваш ти качеството на свързаността ? Без пинг ? Сигурно 90% от случаите проблема е по трасето на булсат, като при всяка квартална ланка. Така че недей да умуваш кво точно не бил направил правилно, а с какво можеш да помогнеш, ако не можеш си траеш , щото и ти си толквоа крив колкото него. Очевидно човека е имал проблем и от съпорта не са му помогнали. Аман от философи. :evil:


ОК обяснявам как аз конкретно си гледам качеството на връзката:
1) router-а ми към доставчика е mikrotik пуснал съм му snmp и си рисувам на графики грешки неуникасти и трафик за да знам какво се е случвало във времето.
2) Когато имам съмнение че нещо не е наред си тествам скоростта но до машина в офиса ми със scp, ftp или iperf.
3) когато установя че имам загуби проверявам първо моето оборудване. Така например веднъж се оказа че интефейса ми към света е на 10Мб и това се оправи с един рестарт на onu-то.
4) ползвам не ping a mtr понеже ако имам загуби до света ми е важно да разбера къде са.

BTW не знам квартална ланка с FTTH услуга докато при мене е така от ден 1. Само че в началото беше конвертор а после го смениха с onu.

Автор:  grizmin [ 28 Авг 2017 22:56 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

Чак сега поглеждам този форум и някак се чувствам длъжен да отговоря :)


ОК обяснявам как аз конкретно си гледам качеството на връзката:
1) router-а ми към доставчика е mikrotik пуснал съм му snmp и си рисувам на графики грешки неуникасти и трафик за да знам какво се е случвало във времето. - Добре, браво!

2) Когато имам съмнение че нещо не е наред си тествам скоростта но до машина в офиса ми със scp, ftp или iperf. - Само дето дори и да нямаш проблем с локалния (бг) трафик не значи, че нямаш такъв с интернационалния.

3) когато установя че имам загуби проверявам първо моето оборудване. Така например веднъж се оказа че интефейса ми към света е на 10Мб и това се оправи с един рестарт на onu-то.
Разбира се си прав, редно е да си рестартира рутера или какъвто му е там гейта преди да пише на съпорта. В общия случай обаче проблема е в трасето. И го казвам като потребител на точно тази услуга от повече от 10 години.

4) ползвам не ping a mtr понеже ако имам загуби до света ми е важно да разбера къде са.- mtr ползва ICMP (11 & 8), което си е баш 'ping' (протокола, който ползва и пинг утилката).
- Едва ли можеш да обясниш на точно този човек защо точно няма интернет и че загубите по трасето не са в неговото ISP, а някъде напред, пък и не виждам нужда. Ако нямаш интернет, а си плащаш за такъв, се свързваш с 1вия по веригата - собственото ти ISP.

И на кратко - загубите измерени с 'ping' са достатъчно основание да се свърже с подръжката, а те да му диагностицират конктерния проблем.

NB!
Човека си е пуснал пинг и се е помъчил да диагностицира сам, а това дали е бил прав прав или не (изводите му са верни или не) трябва да му бъде обяснено от съпорта. Съвсем отделна тема е, че мнението на Симеон въвежда в заблуда доста от хората, които евентуално ще следват съвета му за да си направят грешни изводи от видяното и недоразбраното, НО отново, за това си има съпорт на ISPто, което трябва да се погрижи да обясни по - подробно за проблема на въпростния човек и евентуално да опровергае грешния му извод с RCA (Root Cause Analysis). Отговора ти за него не значи нищо, понеже дори няма да го разбере, което ме води до мисълта, че пишеш не да му помогнеш , а за да ни докажеш, че имаш идея от мрежи :)
Не си прав да му доказваш колко не е прав :)

Хайде със здраве ;)

Автор:  mcd [ 19 Ное 2017 14:38 ]
Заглавие:  Re: Булсатком интернет е под всякаква критика както и съпорт

Да и отново тук ти обясняват колко нормално е това :)
С тъпите им динамични ИП-та, на което нямат право защото като купиха Люлин НЕТ аз имах статично ИП ми бяха набутали някакво баннато ИП от което половината сайтове в нет-а не ми се оправят. Загубиха ми над месец докато разбера какъв е проблема.
Ще взема и аз да пусна жалба. В рамките на 1 месец вече 2 пъти няма интернет над 72ч. - дори в момента няма над 96ч.

Вместо да вземат малко да прочетат и да се научат седят и обясняват на хората как не разбирали. Да има хора дето звънят за глупости, но тяхна работа е да им разрешат проблема дори и глупост да е - за това им се плаща.

СимеонАнтов написа:
Ако от 16.01.2017 имате проблеми с интернет на булсатком, можете да направите каквото направих и аз, а то е жалба до КЗП, колкото повече жалби толкова по-добре за да почнат да си вършат работата по-горе споменатите. Съпорта е на много ниско ниво, незнам дали се дължи на ниско заплащане или на друго, но няма адекватна реакция от страна на съпорта, отварят се тикети които се затварят като решен проблем, а той всъщност не е. Необходимите неща които трябва да направите е да пуснете пинг към google.bg - отваряте CMD(command prompt) и пишете следното: ping -t google.bg ( спира се с CTRL+C) и го оставяте така поне час да може да ви изброи загубите. След което го прилагате като доказателство към КЗП и чакаме някой да се сети как трябва да се случват нещата в 21 век.
PS: Прикачени са моите загуби които са 82% - БЕЗОБРАЗИЕ!!!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/